Saturday 29 June 2013

Bagaimana aku di semester hadapan..


Bismillahirahmanirrahim.. Dengan nama Allah yang Maha Penyayang lagi Maha Pemurah, selawat dan salam buat kekasihMu, buat hati kami, Nabi Muhammad saw..

Aku lemah bila aku sendirian,
Aku lemah bila DIA tiada disisi,
Aku rasa kosong,
Aku rasa sunyi,
Aku rasa sepi,
Bila imanku menurun..

Ya Allah, hati ini lemah, diri ini tidak kuat tanpaMu.. aku buntu pada keputusan yang aku sendiri buat, adakah itu yang terbaik.. Setiap hari berfikir.. Namun hanya engkau yang mengetahui sebab aku memilih keputusan itu.. Aku ingin berubah ke arah yang lebih baik.. Aku ingin menjadi seperti saiyidatina Siti Fatimah, puteri kesayangan Rasulullah, Aku ingin menjadi mawar berduri namun Aku ingin menjadi seseorang yang mampu menyumbang sesuatu buat Islam..

Aku buntu adakah keputusan yang bakal aku pilih semester hadapan adalah yang terbaik.. Bantu aku Ya Allah untuk memilih keputusan yang terbaik buat semua..

Bantu aku agar BELAJAR, KELUARGA dan DAKWAH bergerak seiring.. Itu misiku yang utama.. Moga impianku yang menggunung tinggi itu terlaksana wahai ALLAH..

No comments:

Post a Comment